BE OM OFFERT >>
FÖRETAGSUTVECKLING

Varför Apostel?

Apostel betyder bland annat budbärare, och det är precis det jag vill vara. För din affärsidé, dina budskap och dina visioner. Så dina kunder begriper vad du vill ha sagt och du når dina mål.

Superscript

Gå från ord till handling

Att investera i kommunikation är lönsamt. Dina kunder förstår enkelt vad du erbjuder och du skapar ännu bättre och långsiktiga relationer när kunderna vet vem du är, vad du erbjuder och vad du står för.


I hela mitt yrkesliv har jag arbetat med att hjälpa företag och organisationer att skapa lönsam kommunikation. Både redaktionellt och övertygande. Berättande och säljande. Varsamt, subtilt och pang på rödbetan. Att skriva på det sätt som bäst passar syftet, och veta skillnaden, är en viktig kunskap.  Min drivkraft är att hjälpa mina uppdragsgivare uppnå sina mål och skapa resultat utifrån den kunskapen. 

Jag hjälper dig gå från ord till handling. Från snack till verkstad.


"Bra kommunikation bygger på att många bäckar små skapar starka varumärken och hjälper företaget att skapa bra affärer."
Ann Sonne, kommunikationschef på Budbee och styrelseledamot i Sveriges Kommunikatörer.   


När du anlitar mig, får du en engagerad, erfaren och kunnig person med förmågan att kombinera ethos, logos och pathos så det ge trovärdighet, tydlighet och känsla för det budskap du vill nå in med. När du vill övertyga människor att lägga energi, tid,  tillit och pengar på din, eller dina annonsörers, produkt eller tjänst.

Läs mer om vilka tjänster jag kan hjälpa dig med som konsult, utbildare eller workshopledare.

PS: Apostel betyder både budbärare, förespråkare, banbrytare, pionjär och lärjunge.  

350 företagare. 770 personer. 420 unika kurser. 800 coachingmöten.

Under tre år arbetade jag med kommunikationen för EU-projektet Affärskompetens Nu som erbjöd företagsutveckling  på riktigt. 

Med en kombination av varumärkesbyggande, segmenterad kommunikation och försäljning lyckades vi skapa motivation  hos företag att utbilda sig i så kallade företagarämnen. Det var ett gediget teamwork där alla drog sitt strå till stacken utifrån sin kompetens.

Under genomförandefasens två år lade 350 företag ner 35000 timmar, dvs drygt en vecka per företag och år, på utbildning och coaching.. Projektet avslutades 2020. Därefter startades verksamheten Affärskompetens Sverige.

Vill du också nå småföretagare med dina produkter och tjänster? 

Dokumentärfilm 17 minuter

Varje projekt som finansieras av Europeiska Socialfonden ska dokumenteras och slutrapporteras. Vi valde att göra en dokumentär där de deltagande företagen får berätta hur de upplevt projektet.

Manus frågor, intervjuer, dramaturgi, voice  over och klippschema:  Mia Ulin

Vill du också ha en film? Det viktigaste är en idé om vad du vill åstadkomma. Förarbetet är en stor del av resultatet.

Läs några intervjuer

Nöjda kunder är dina bästa säljare och ambassadörer. Jag intervjuar dem för din webb, kundtidning eller nyhetsbrev. Det här är några av de intervjuer med deltagare i projektet Affärskompetens Nu som publicerades på webben.

 JONAS STÅL, ALUNDA PRINT & DEKOR AB

– Min arbetssituation som företagare har förbättrats

 – Att utbilda sig och träffa trevliga människor samtidigt som man får nya kunder. Det kan ju inte bli bättre, säger Jonas Stål på Alunda Print & Dekor.

BEA GULLMARK, 1:100 INTERIÖR AB

– Jag vill fortsätta min företagsutveckling!

– Jag vet många som kämpar med sitt företag men inte kommer någon vart! De hade också behövt gå på Affärskompetens Nu! Det säger Bea Gullmark, en av de deltagare i projektet vars företag finns i Uppsala.

ÅKE BOSTRÖM, GUL BIL AB

– Företagscoacherna har ett fantastiskt engagemang!

Åke Boström på Gul Bil AB i Tierp var en av Affärskompetens Nordupplands flitigaste deltagare. Åke menar att projektet gav honom inspiration och ett nytt tänk som han aldrig kommit på själv.

SANNA RUDLING, CREATIVE COUNTRYSIDE AB

Våga nischa dig!

 – Min drivkraft är att skapa upplevelser som ger gåshud, att ge andra och varandra guldkornsdagar! Det säger projektdeltagaren Sanna Rudling från Creative Countryside i Älvkarleby.

Vart är du på väg?

För att uppnå resultat behöver du veta vart du ska. Vi börjar med ett möte, IRL eller digitalt. Så får jag en bild av var du befinner dig och vart du vill. Ring mig så bokar vi ett möte!

Affärskompetens Sverige

Efter EU-projektet söktes fler EU-projekt och en verksamhet bildades. jag arbetade  med kommunikationen på Affärskompetens Sverige i två år. Bland annat gjorde jag en logotyp och en grafisk profil samt kommunikationen till tre olika projekt.

 Kommunikationen är framtagen i samarbete med Panang kommunikation, Falun. Läs mer om Affärskompetens Sverige på www.affarskompetens.se

FÅ ANDRA ATT SKRIVA OM DIG

Pressreleaser

Skriv en pressrelease när du har en nyhet! är bra när du vill ha redaktionell uppmärksamhet eller nå ut med fakta till intressenter. Jag hjälper dig gärna. Här är exempel på två pressreleaser Jag skrivit.

Nationell satsning ska lyfta småföretagen

Pressmeddelande november 2021

I ett nytt nationellt projekt, finansierat av Europeiska Socialfonden (ESF), erbjuds alla Sveriges småföretag ett rejält kompetenslyft till en låg kostnad enligt Affärskompetens Sveriges koncept företagsutveckling på riktigt.

Skånes företag ska få handfast hjälp att utvecklas

Pressmeddelande oktober 2021

I det nya projektet ReLoad Skåne går man från ord till konkret handling. 300 ledare för småföretag ska få handfast hjälp, kopplat till sin vardag, för att utveckla verksamheten och skapa jobb till sig själva och andra.       

Fler intervjuer med nöjda kunder

Affärskompetens erbjuder företagare i hela landet att ta del av korta kurser och coaching som utvecklar företaget till att bli mer effektivt och lönsamt. Här är två företagare från Dalarna som rekommenderar andra företagare att ta chansen.

– Affärskompetens är väl investerade pengar och tid

– Jag rekommenderar alla företagare att gå med i Affärskompetens. Det är välinvesterade pengar och tid  säger Lina Lundmark, vd på Janssons Bröd i Ljusdal, Hälsingland.

– Bra att någon ser med andra ögon

– Vi har inte ångrat en sekund att vi gick med i Affärskompetens, säger Jonas Wiklund på Nordbrodyr i Grycksbo. Nästa steg är att boka ett möte med företagscoachen.

Och så kändisar...

Att ta draghjälp av en känd person för att skapa uppmärksamhet är aldrig fel, speciellt inte när de har så mycket intressant att förmedla som dessa två som föreläste i projekten. Självklart behöver du en ordentlig budget för att anlita en känd föreläsare, men vill du nå dina mål kan det absolut vara värt det.

Tina Nordström, "Mat-Tina"

När ReLoad Skåne skulle lanseras, anlitades Tina Nordström som föreläsare. Biljetterna tog slut på nolltid, trots att vi knappt hunnit ur  pandemin. 
Foto: Pressbild.

Pär Johansson, Glada Hudik-teatern

Pär Johansson är ledare för Glada Hudikteatern och var högaktuell med nya filmen Catwalk - Från Glada Hudik till New York. Han föreläste om empatiskt ledarskap, utvecklingsstörda och normalstörda. Foto: Pressbild

Information som ger reaktion

Ett produktblad som kan laddas ner från webben, som kan mejlas eller till ochmed skrivas ut är ett bra sätt att nå ut med information och budskap. Varför inte skicka ett vykort i liten upplaga till dina mest prioriterade målgrupper? Här är några exempel.

DIGILO

Effektiv med digitala verktyg 

Projektet Digilo ger konkreta halvdagsutbildningar på distans inom IT och Digitalisering för företagare i Dalarna, Gävleborg och Värmland, i samarbete med Företagarna.

RELOAD

Handfast hjälp för Skånes företag

ReLoad Skåne går från ord till konkret handling. Småföretag får handfast hjälp för att utveckla sin verksamhet och skapa jobb. I samarbete med Småföretagarnas Riksförbund.

EFFEKT

Kurser, coaching och nätverk

Projektet Effekt riktar sig till småföretagare i hela Sverige som ska få lära sig effektivare arbetssätt. Det skapar lönsamhet, balans, fler kunder och bättre ekonomi. I samarbete med Företagarna.

Vad kostar det?

Jag hjälper dig intervjua personer och berätta historier om företag, affärsidéer och spännande upplevelser. Behöver du en plan för när kommunikationen ska ske? Då fixar vi det.
 Här är exempel på priser. Kontakta mig för offert.
Exempel
Beskrivning
Pris
Första mötet

Vi träffas IRL eller digitalt. Du berättar om företaget, vart ni vill vill och vilka behov som finns. Jag återkommer med förslag på möjliga vägar, lösningar och priser.

0,00 SEK

Boka
Pressrelease

Tydliga budskap om aktuella händelser med syfte att få publicerat i något medium.

Från 5 000 SEK

Boka
Intervju

Intervjua nöjda kunder, medarbetare eller samarbetspartners för webb, kundtidning eller blogg. Sprid i sociala medier för maximal uppmärksamhet.

Från 10 000 SEK

Boka
Reportage

Vad är din story? Berätta om företaget, din affärsidé, hur du tänker kring utveckling och ledarskap. 

Från 15 000 SEK

Boka
Webb

En webb kan förstås vara hur stor som helst. Priset avser max 15 sidor och förutsätter att det finns en grafisk profil med färger, typsnitt och bildmanér. Bilder tillkommer.

Från 30 000 SEK

Boka
Redaktörskap

Jag har kontakten med skribenter, fotografer, formgivare och tryckeri för kundtidning, uppdaterar din webb, blogg eller sociala medier.

Från 800 kr/tim

Boka
Kommunikationsplan

En plan för dina kampanjer och andra insatser är  bra att ha, och nästintill nödvändig om du ska anlita en konsult. Ger koll på kostnader och resultat.

Från 800 kr/tim

Boka