BE OM OFFERT >>
KONCEPT

Vilken är din story?

Ett koncept kan liknas vid den bärande idén, temat som bär ett budskap och väcker rätt associationer. Konceptet bör vara smart, enkelt, självklart och är tydligt kopplat till affärsidéns unika erbjudande. Här är några exempel.
Kontakta mig för att hitta din röda tråd. Konceptutveckling kostar från 825 kr per timme. Be om offert för just ditt företags behov.

Modern Noble

Hotel von Kraemer är Uppsalas högst belägna hotell och döpt efter familjen von Kraemer. Robert von Kraemer var bland annat landshövding i Uppsala län i mitten på 1800-talet och dottern Lotten ägnade sitt liv åt att främja författarskap, fredsarbete och jämställdhet.

Modern Noble står för mötet mellan det historiskt genuina och nutiden. Konceptet har inspirerat såväl interiör som exteriör utformning. Hotel von Kraemer erbjuder Modern Noble Staying och Von Kraemers Matsal erbjuder Modern Noble Eating.

Uppdragsgivare: Hotel von Kraemer AB
Konceptidé, kommunikationsplattform, payoff och copywriting: 
Mia Ulin
Grafiskt koncept, profilmanual, logotype m.m:
Odette Lager
Foto:
Alex Giacomini

  • Content 
  • Upplevelser 
  • Koncept

Easy French cooking

Konceptet för La Cuisine är inspirerat av filmen Julia och Julie där en ung amerikansk kvinna matbloggar sig igenom den kända matpersonligheten Julia Childs kobok "Mastering the Art of French Cooking".

Konceptets mission är att matlagning ska vara enkelt och njutningsfullt för alla och att "Du är stjärnan i ditt kök".

Uppdragsgivare:
Kökskonst i Sverige AB
Konceptidé, payoff och copywriting: 
Mia Ulin
Grafiskt koncept, logotype och produktion:
Odette Lager

  • Mat & Dryck 
  • Brandbook 
  • Koncept 
Christian von Koenigsegg sommarpratar 2022.

Bättre och bättre dag för dag

På hälsohemmet Alfta Quren stärker man det goda och det friska med övertygelsen om att hur du än mår och känner dig idag, ska du känna dig bättre i morgon.

Konceptet blev därför inspirerat av den grammatiska termen komparation, ett böjningsmönster för adjektiv och adverb. Budskapen blev till exempel "Bra, bättre, bäst", "Pigg, piggare, piggast", "God godare godast" och "Stark, starkare, starkast".

Uppdragsgivare: Alfta Rehab AB. Alfta Quren drivs numer i annan regi.
Koncept, payoff och copywriting: 
Mia Ulin
Grafiskt koncept, logotype, bildpolicy:
Odette Lage

  • Koncept 
  • Hälsa 
  • Mat 
Christian von Koenigsegg sommarpratar 2022.

Se fem sinnena och de fem elementen

De speciella kontorslokalerna skulle få rätt hyresgäster där alla sinnen skulle tillfredsställas. Sist men inte minst skulle även det sjätte sinnet finna full harmoni.

Konceptet bygger på kombinationen av våra fem sinnen och Feng Shui, den österländska läran om de fem elementen (trä, eld, jord, metall och vatten) och qi, "det sjätte sinnet" eller livsenergin.

Uppdragsgivare: Aspholmen Fastigheter, numera Castellum.
Konceptidé, copywriting: Mia Ulin
Grafisk form, layout, bildval och produktion: Odette Lager

  • Koncept 
  • Inredning
  • Design